Mazurski Konsulat Świętego Mikołaja

Odsłony: 3

W ramach aktywizacji mieszkańców Gminy Lubiewo 21.09.2019 roku odbył się wyjazd integracyjny na Mazury. Zaplanowano trzy główne atrakcje. Pierwszą atrakcją było zwiedzanie z przewodnikiem Zamku i Hotelu w Rynie. W raz z przewodnikiem mieliśmy okazję oglądać pięknie zachowane wnętrza zamku. Część zamku spełnia rolę hotelu z licznymi atrakcjami ( spa, baseny w podziemiach zamku, kręgielnia, przepiękna sala balowa ).

Kolejnym etapem wycieczki była podróż do krainy, gdzie magia świat Bożego Narodzenia trwa cały rok. W Kętrzynie znajduje się Konsulat Świętego Mikołaja, gdzie od wielu lat Firma Dorożko produkuje znane na całym Świecie bombki.
Zwiedzanie zaczeliśmy od fabryki, w której pomocnicy Świętego Mikołaja przygotowują piękne bombki. Wszystko robi się tam własnoręcznie. Najpierw trzeba taką bombkę samemu wydmuchać ze szkła i nie jest to taka łatwa sztuka. Potrzeba wysokiej temperatury i równie wysokich umiejętności, by nadać jej idealnie kulisty kształt. Sami mogliśmy spróbować zrobić takie okrągłe bombki i udekorować.Mieliśmy do dyspozycji klej i mnóstwo różnokolorowego brokatu oraz specjalną maszynę, w której bombki obsypywał kolorowy pluszowy pyłek. Trzeba było oczywiście po ozdobieniu pozostawić je na kilkanaście minut w specjalnym miejscu do wyschnięcia, ale ten czas wykorzystaliśmy na zwiedzanie muzeum bombek mieszczącym się piętro wyżej.Tyle bombek w jednym miejscu!! To niesamowity widok.
Bombki były wszędzie. Wisiały na ścianach, na suficie, stały na podłodze i w specjalnych witrynkach. Miały niesamowite kształty i kolory. Widziałam szklane kotki, łabędzie, a nawet laleczki-aniołki. Na specjalnej wystawie można było zobaczyć najstarsze, prawie 60-letnie bombki, Na koniec mogliśmy jeszcze zajrzeć do sklepiku, w którym były najładniejsze bombki na świecie. Było ich tam chyba z 10 tysięcy w najróżniejszych kształtach.

Zmęczeni i głodni wstąpiliśmy do Zajazdu pod Zamkiem( gdzie Magda Gessler przeprowadziła kuchenne rewolucje) i tam zjedliśmy obiad. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Sanktuarium w Świętej Lipce.

Wyjazd został zorganizowany i współfinansowany przez Gminę Lubiewo.

Opiekę nad uczestnikami sprawowała p. M. Ochendal.